loading...
آکادمی آموزش دفاع شخصی رزم طوس مشهد
Iron Razm بازدید : 137 نظرات (0)

به مزدوران مخفی در دوراه ژاپن فدرال می‌گفتند که تخصصشان در مبارزات غیرمرسوم بود. نینجاها معمولا برای جاسوسی، نفوذ، قتل و گاهی هم برای مبارزات مستقیم استخدام می‌شدند.

 

آنان در کشور  چین دست به هر کاری میزدند که بعد از فروپاشی نینجاها در چین و فرار آنها به ژاپن در کوههای سوزاکا اقامت گزیده و به تعلیم و تجدید قوا پرداختند

در دوران امپراطوری ژاپن که نظام فئودالی حکومت می کرد ، سامورایی ها که وظیفه جمع آوری مالیات را بر عهده داشتند ،کسانی را که حاضر به پرداخت مالیات نبودند یا توان مالی نداشتند می کشتند و یا شکنجه می دادند .
مردم یکی از روستا هایی ( روستای ایگا کوگا ) که بار ها مورد شکنجه و قتل قرار گرفته بود تصمیم می گیرند  به جنگ با سامورایی ها بپردازند .

ماهیت مرموز نینجاها، در قرن اخیر توجه مردم ژاپن و سپس کل دنیا را جلب کرد و آن را به بخشی از فولکلور و افسانه‌های ژاپن تبدیل کرد. نتیجه این افسانه‌سازی، مشکل‌تر شدن جدا کردن افسانه از واقعیت بود تا حدی که قابلیت‌های فراطبیعی مثل نامرئی شدن و راه رفتن روی آب، به نینجاها نسبت داد شد و این شخصیت، به شکل فیلم و داستان به فرهنگ عامه تمامی جهان، راه یافت.

از واژه نینجوتسو برای توصیف فعالیت‌های مختلف نینجاها استفاده می‌شود.

تاریخ پیدایش نینجاها چندان مشخص نیست اما بسیاری از منابع به حوالی قرن ۱۴ اشاره می‌کنند. و لغت «شینوبی» نیز تا قرن ۱۵ دیده نشده است.

شاید تا به حال از شکل کفش های نینجا ها تعجب کرده باشید و پیش خود فکر کرده اید چرا کفش نینجا ها بین انگشت شصت پا و دیگر انگشتان فاصله می گذارد

http://jp-ir.com/images/newspost_images/apparel__ninja_gear_a_ashiko-foot_spikes.jpg


کفش نینجا ها


شکل خاص کفش های آنان دلایل خاص خود را دارد :

۱-آنان وقتی می خواستند از جایی با طناب بالا بروند طناب را لای انگشت شست و چهار انگشت دیگر پا می گذاشتند و بالا می رفتند

۲-آن ها شمشیر خود را لای انگشتان خود میگذاشتند و خونی که روی آن بود را تمیز می کردند

۳-آن ها در لای انگشتان خود اسلحه نگه می داشتند و با ضربه پا به حریف صدمه می زدند

۴-مهم ترین دلیل اینکه وقتی آنان روی پنجه پای خود راه می رفتند جای پای آنان مانند جای پای حیوانات میشد و کسی به آنها شک نمی کرد

و اينك توجه شما را به ديدن سلاح هاي مرگبار و ابزار آلات آنها جلب مي نمايم 


سلاح ها و ابزار آلات نينجا ها

 

http://jp-ir.com/images/newspost_images/home__made__ninja.jpg

 

http://jp-ir.com/images/newspost_images/ninja_warrior.jpg


شمشير نينجا



لباس و ابزار آلات نينجاها
 

http://jp-ir.com/images/newspost_images/ninja_1.jpg

http://jp-ir.com/images/newspost_images/ninja_grappling_hook.jpg

http://jp-ir.com/images/newspost_images/knight_steel_spike_arm_gauntlets.jpg

http://jp-ir.com/images/newspost_images/ninja-claws-706278.jpg


http://jp-ir.com/images/newspost_images/ninja_uniform.jpg






نینجا رنجر


 

استاد فیروز خنجری متولد 1348 تهران بنیانگذار سبک نینجا رنجر در ایران ورزش را از سال 1357 با فوتبال شروع و در سال 1363 به ورزشهای رزمی و کاراته گرایش پیدا نمود و با پیشرفت سریع به مربیگری رسمی و داور فدراسیون کاراته کمربند سیاه دان 4 کاراته ارتقا پیدا نمود در کنار کاراته در رشته های دیگر رزمی و تیر اندازی با کمان و دو میدانی و ژیمناستیک نیز فعالیت کرد.  

http://jp-ir.com/images/newspost_images/ostad_khanjari.jpg




نینجا رنجر  از دو کلمه ی نینجا  و رنجر تشکیل گردیده که هر کدام از این لغات دارای مفهوم ومعانی بسیاری  میباشد. به دلیل انشعابات فراوانی که دارند در کشورها وزبانهای مختلف نینجا معانی متفا وتی را شامل می  شود ،   ولی میتوان گفت چون منشاء ژاپنی دارد به فردی اطلاق میگردد که در چند رشته رزمی تخصص و  مهارت پیدا نموده است ودر کل فردی فوق العاده  در رزم میباشد. لغت رنجر( در حیطه رزمی- نظامی یعنی ضد ضد چریک ) ودر رشته نینجا رنجر یعنی فردی که مهارت در کلیه ی امور ورزشی پیدا نموده است  نینجا رنجر در ایران بیشتر در جهت استعداد یابی، توسعه قهرمانی و همگانی شدن ورزش گام برداشته که  نمونه ی ان در مسابفات رینگی (کیک بوکسینگ) که بخش اعظم این رشته را تشکیل میدهد ورکن اساسی  نینجارنجر میباشد  ومسابقات تیر اندازی با کمان و تفنگ بادی و....است که فرق ان با نینجاهای دیگر میباشد .


سالهای متمادی است که نینجاها در میادین ورزشی جهان نقشی نداشته ودر جهان یاغی و تروریست معرفی شده اند که برای از بین بردن حکام زمانه دست به هر کاری میزدند ضمنا به دلیل نداشتن فدراسیون یا سازمان  و مسابقات جهانی رشته نینجا بیشتر به صورت فستیوال و سمینار های نمایشی در برخی کشورها مراسمی را  برگزار می نمودند با توجه به این تعاریف افرادی که دارای استعداد های بالایی در امور رزمی بودند هنر انان  در چهار چوب نمایشات به پایان  رسیده ونمی توانستند در میادین ورزشی جهان نقشی داشته باشند.کشور  ایران نیز از این قائده و تفاسیر مستثنی نبوده  لذا اینجانب فیروز خنجری در جهت استعداد یابی و توسعه  قهرمانی و همگانی نمودن این ورزش گامی بزرگ برداشته ودر سال 1383 با توجه به اینکه استعداد جوانان  این مرز و بوم به هدر نرود با هدف رینگی کردن نینجا به دو زبان وشیوه ( ژآپنی و کیک بوکسینگ ) مطابق  با قوانین جهانی؛ نینجا رنجر را  پایه گذاری نمودیم .


آموزش  در چهار قسمت (1- نینجا ارچر-نینجاهای تیر اندز  با کمان 2- نینجا کامبت –نینجای مبارز3- نینجا کماندو –مهارت پیدا کردن در امور کلیه سلاح های رزمی وچریکی ورزشی که این قسمت پیچیده ترین  وسخت ترین قسمت این رشته میباشد که به زبان ساده قابلیت شرکت کردن در اکثر مسابقات  رزمی جهت قهرمان شدن است 4- نینجا استار –ستارگان نینجا رنجر ) و این اغاز یست برای توسعه وجهانی شدن نینجا رنجر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
Welcome to your Site
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 155
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 384
  • بازدید ماه : 887
  • بازدید سال : 5,309
  • بازدید کلی : 66,021
  • کدهای اختصاصی