loading...
آکادمی آموزش دفاع شخصی رزم طوس مشهد
Iron Razm بازدید : 100 نظرات (0)

ارزشهاي رزمي هميشه داراي منابع خوب و مثبت براي اقشار سني مختلف براي بچه ها، جوانان و بزرگسالان چه مرد و چه زن، بوده است و مي بينيم که مردم چگونه مي توانند از نظر روحي فيزيکي، قدرت و اعتماد به نفس و دلپذيري را از اين ورزش زيبا بدست بياورند. در اين ميان استايلهاي مختلفي توسط مربيان با طرز تفکر مختلف که ناشي از ريشه هاي تاريخي، جغرافيايي، فرهنگي دارد، بنيان نهاده شده، لذا از آنجائيکه مردم با تفکرات مختلف در نقاط مختلف دنيا شکل و مختصات خود را دارا هستند

ديدگاههاي مختلف نسبت به ورزشهاي رزمي پيدا کرده اند و هر روز در حال پيشرفت در اين زمينه مي باشند. فدراسيون جهاني اسپورت کيک باکسينگ اسپورت کيک بوکسينگ با نظر و احترام به همه اعتقادات مردم در نقاط مختلف دنيا مفتخر است که توانسته سيستم جديدي از کيک باکسينگ با قوانين صحيح و منطقي در سطوح مختلف تمريني و مسابقات فراهم آورد که هنرجويان علاقمند در دوره هاي Beginner – Intermediate - Advance و هر استايلي که بوده باشند بتوانند خلاء تکنيکي و تمريني و مسابقه اي خود را پر کنند و خود را در سطوح مختلف زماني رزمي بالا ببرند. بخش بعدي فلسفه اسپورت کيک بوکسينگ آموزش مربيان است، با توجه به اينکه مربيان چراغ راه و راهنماي هنرجويان به حساب مي آيند، اعتقاد داريم که هرچه سطح مربيان از نظر علوم فيزيکي و روح و دانش در سيستم هاي مختلف تمريني و علوم سايکولوژي "Psychology" مديريت کلاسي، علوم رفتاري بالا برود بطور قطعي تاثيرات مثبت بر روي هنر جويان زير دست مي گذارد و اين يکي از پايه هاي مهم در پيشرفت بشمار مي آيد. ما معتقد هستيم که اسپورت کيک بوکسينگ توانسته است براي اولين بار به همه موارد ذکر شده نظم و سازمان دهد و مربيان مي توانند در قالب اسپورت کيک بوکسينگ به روياهاي خود جامع عمل بپوشانند.

بنيانگذار فدراسيون جهانی اسپورت کيک بوکسينگ

کانچو فرهاد دردار

 

1- فلسفه اسپورت کيک بوکسينگ چه مي باشد؟ اسپورت کيک باکسينگ مجموعه 80 درصد کيک بوکسينگ و 20 درصد ترکيبي از فنون کاراته شامل تکنيکهاي دفاع شخصي حالتهاي مختلف ايستادن و تعدادي از تکنيکهاي پرتابي و قفل کردن مفاصل که از ايکيدو، جوجيتسو اقتباس شده اند مي باشد. هنرجويان ورزشهاي رزمي جوياگر منافع ذيل مي باشند :

1- توانايي مبارزه در کيک بوکسينگ که در رده هاي زير انجام مي شود.

الف) Face Contact

ب ) No Face Contact

ج ) Self Defence

د ) Ring Fight

 

2- بهبود سلامت جسماني و روحي

3- بدنسازي

4- دفاع شخصي

5- اعتماد بنفس

2- مرکز اسپورت کيک بوکسينگ در کجا واقع مي باشد؟ مرکز فدراسيون اسپورت کيک بوکسينگ در ونکوور کانادا واقع بوده و رياست آن با کانچو فرهاد دردار ميباشد و ضمناً مسابقات مربوط به آن در کشورهاي عضو که در اروپا و امريکا و آسيا قرار دارند برگزار ميشود.

بين درجات بالا سه خط وجود دارد :

الف) خط يک برحسب تشخيص مربي هنرجو پس از يک ماه داده مي شود که ميزان و سطح تکنيکي هنرجويان را مشخص مي نمايد.

ب ) خط دوم برحسب ميزان توانايي و سطح مبارزه دانشجو داده مي شود.

ج ) خط سوم حدود يکماه بعد از خط يک بر اساس توانايي هنرجو در انجام فرمها و ترکيبات دفاع شخصي يا با حريف تصوري و يا حريف واقعي به آنان تعلق مي گيرد.

 

هنرجويان اين رشته رزمي براي کمک به جامعه و گسترش ورزشهاي رزمي وظيفه سنتي دارند از هنرجويان انتظار مي رود که براي امتحان کمربند سبز يک نفر و براي امتحان کمربند قهوه اي يک نفر را وارد سازمان اسپورت کيک باکسينگ بنمايند و بدينوسيله به جامعه، به خود و به سازمان وفاداري و کمکهاي خود را نشان بدهند.

 

4- چند نوع فرم (Kata) در اسپورت کيک بوکسينگ وجود دارد؟تا کمربند مشکي 6 فرم (Kata) وجود دارد.

کمربند سفيد و کمربند زرد فرم يک

کمربند زرد و با خط مشکي و نارنجي فرم دو High Yellow (هاي يلو) زرد با خط مشکي زرد ادونس

کمربند نارنجي خط مشکي و سبز فرم سه High Orange (هاي اورنج) نارنجي با خط مشکي نارنجي ادونس

کمربند سبز با خط مشکي و آبي فرم چهار High Green (هاي گرين) سبز با خط مشکي سبز ادونس

کمربند آبي با خط مشکي و قهوه اي فرم پنج High Green (هاي گرين) سبز با خط مشکي سبز ادونس

کمربند قهوه اي با خط مشکي و مشکي فرم شش High Green (هاي گرين) سبز با خط مشکي سبز ادونس

 

فرم با ادوات فردي، شاگردان پس از کمربند آبي شروع به يادگيري فنون با ادوات رزمي مي کنند تا آمادگي لازم براي فرمهاي با ادوات رزمي براي کمربند دان يک تا چهار را کسب بنمايند :

 

1) فرم چوب براي دان يک Bo

2) فرم ساي براي دان دو Sai

3) فرم شمشير براي دان سه Sword

4) فرم نونفا براي دان چهار Tonfa

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
Welcome to your Site
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 282
  • بازدید ماه : 785
  • بازدید سال : 5,207
  • بازدید کلی : 65,919
  • کدهای اختصاصی